Cicle de Seminaris “Eines per a la dinamització comercial del comerç de proximitat al Gironès”
El Consell Comarcal del Gironès ens ha encarregat la realització d'un cicle de seminaris sobre eines per a la dinamització comercial del comerç de proximitat.
El programa pretén la realització de tres tallers formatius, en format virtual, amb l'objectiu de poder donar a conèixer instruments útils per la dinamització comercial dels petits i mitjans municipis de les comarques del Gironès. Cada seminari tindrà una durada de 3 hores, i els continguts en cadascun d'ells seran els següents:
Al primer seminari, s'explicarà la importància de la preservació comercial i l'associacionisme, de quina manera s'ha d'impulsar el comerç singular, històric i emblemàtic i es veuran casos pràctics d'èxit sobre preservació i dinamització comercial. A més, es buscaran entendre les sinergies entre el comerç i els sectors econòmics d'un municipi.
En el segon seminari, es buscarà donar eines per reactivar locals comercials. Això es farà a partir d'explicar maneres d'identificar locals disponibles, veure quines línies de treball es poden seguir per reactivar locals buits i estudiar alguns casos pràctics d'èxit.
Finalment, en el tercer i darrer seminari se centrarà a explicar eines per a la sostenibilitat i transformació digital dels comerços.
Les sessions, que es realitzaran els dies 16, 23 i 30 de setembre, aniran a càrrec del nostre director, el Sr. Oriol Cesena, i que també és autor de diversos llibres i publicacions sobre comerç i mercats, entre els quals destaca el Manual de comerç urbà, publicat per l'Associació Catalana de Municipis.
